Implementace hlasové biometrie v Tatra bance 

 

Tatra banka vznikla v roce 1990 jako první soukromá banka na Slovensku a na slovenském trhu se dlouhodobě profiluje jako nejiniciativnější banka. V roce 2012 jako první v EU přinesla platební kartu do mobilů. Hlasová biometrie, která umožňuje ověřovat totožnost volajících do kontaktního centra výborně zapadá do jejího profilu. 

 

 

 

Požadavky zákazníka

  • vytvořit systém, který zabezpečí, aby ověřování proběhlo přirozeně v rámci běžného hovoru s operátorem
  • ověřování zabezpečit tak, aby bylo dostatečně rychlé a minimálně také bezpečné, jako je ověřování pomocí systému "Karta" a "čtečka TB"
  • zabezpečit dlouhodobou kvalitu zákaznických služeb poskytovaných přes kontaktní centrum

 

 

Naše řešení

  • biometrická technologie Freespeach od společnosti Nuance
  • rozsáhlé testování a ladění systému tak, aby ověřování probíhalo dostatečně rychle a zároveň, aby nedošlo k neautorizovanému přístupu do systému, ani k odmítnutí legitimních pokusů  o přihlášení
  • ověřování hlasem je pro klienty atraktivní službou - po 2 letech od spuštění, evidovalo kontaktní centrum více jak 250 tisíc hlasových záznamů

 

 

Luboš Kováč, ředitel kontaktního centra, DIALOG Live

“Průměrný čas identifikace klienta přes Kartu a Čtečku TB je 1 minuta 21 sekund, přes hlasovou biometrii 27 sekund. Přes hlasovou biometrii ušetříme jen při identifikaci klienta 66% času."