V době pandemie se o sledování polohy mluví hlavně v souvislosti s karanténou, ale je to služba, která má v byznysu mnohem širší využití. Zapomeňme na chvíli na navigaci ve smartphonech a představme si například výstavu v muzeu nebo rozvržení kanceláří. I tyto oblasti totiž můžou být díky obyčejné WiFi nebo Bluetooth efektivnější. Pojďme zjistit, kde všude umí být určování polohy užitečné.
Představte si třeba prohlídku muzea, hradního nádvoří nebo procházku po místech, kde se natáčel váš oblíbený film. Jak se dovíte všechny zajímavosti i bez průvodce, ať už živého nebo automatického? Nepotřebujete nic navíc – stačí u sebe mít telefon. Ten vám totiž poslouží jako virtuální průvodce.
Jako například v galerii nebo muzeu. Pokaždé, když přijdete k části expozice, o které se máte něco dovědět, na telefonu se vám k ní zobrazí informace. Může to být jakýkoli digitální obsah – text, video, zvuková nahrávka nebo historické obrázky. Stačí jenom zapnout Bluetooth v telefonu. Ten zachytí signál z takzvaného beaconu, což je zařízení umístěné blízko instalace. Je to drobný přístroj, který neustále vysílá signál s identifikací místa, kde zrovna stojíte. Jakmile ho váš telefon zachytí, zobrazí příslušný obsah.
Abyste uměli zákazníkům lépe přizpůsobit svoje služby, musíte vědět, jakým způsobem, kdy přesně a jak často je využívají. Informace o tom, kolik zákazníků a v jakém čase přijde během dne do provozovny, jsou běžně dostupné. Bez technologie je ale o dost komplikovanější zjistit, kudy přesně se pohybují. A právě to dokáže služby výrazně zefektivnit a zatraktivnit.
Díky lokalizaci se dá zjistit, mezi kterými pobočkami zákazníci přecházejí, jak dlouho na nich čekají nebo jestli patří mezi VIP klienty. Stačí, když jsou připojení k WiFi a používají vaši aplikaci.
Všechno je samozřejmě v souladu s ochranou osobních údajů a data jsou anonymizovaná. Cílem není sledování konkrétních zákazníků, ale vyhodnocování obecných trendů. Podle nich můžou například pobočky bank, lyžařská střediska, nákupní centra nebo aquaparky lépe přizpůsobit počet zaměstnanců a posílit služby, o které je největší zájem.
Lokalizace může být dobrým pomocníkem i při optimalizaci kanceláří a spolupráce mezi zaměstnanci. Umožňuje zjistit, kolik času zaměstnanci tráví v kanceláři nebo kudy se pohybují. Pak se dají lépe navrhnout změny v uspořádání budovy a úpravy firemních procesů, aby už nebyly překážkou spolupráce různých oddělení nebo pracovních skupin. Data jsou v takovém případě anonymní – cílem není kontrolovat, kdo je jak dlouho v kuchyňce. Jde spíš o to, aby se firma mohla lépe rozhodnout, kolik prostoru ve skutečnosti potřebuje (a ušetřila nadbytečné náklady) nebo která oddělení by měla být blízko u sebe, protože spolu intenzivně spolupracují.
Přečtěte si naše další články o lokalizaci:
Máte zájem o lokalizační služby? Máte-li otázky týkající se jejich využití ve vaší společnosti, nechte nám váš kontakt a naši network specialisté vám rádi pomohou v rámci nezávazné konzultace.
We are in the process of finalizing. If you want to be redirected to our old version of web site, please click here.