Přechod IT infrastruktury do cloudového prostředí pro Gotec Group

Přechod IT infrastruktury do cloudového prostředí pro Gotec Group

Network
Výroba

Vybudování nové infrastruktury s přístupem zaměřeným na cloud nám umožňuje růst globálně jako společnost a flexibilně reagovat na budoucí potřeby. Soitron nám byl během tohoto procesu cenným partnerem, poskytl nám odborné znalosti a řešení pro zvládnutí našich výzev.  

Daniel Walendy, Chief Information Officer  

Výchozí situace

Společnost Gotec Group působí celkově ve 12 zemích, přičemž každá z jejích 17 poboček měla v minulosti svou vlastní IT politiku pro nákup, správu a management infrastruktury. Decentralizované fungování bylo však často neefektivní, zdlouhavé a problematické. Hlavním požadavkem zákazníka se tak stala centralizace infrastruktury a přístupu k firemní IT strategii. Jako nejvhodnější řešení jsme našemu zákazníkovi navrhli kompletní migraci IT prostředí do cloudu. 

Zákazník přímo oslovil naši pobočku v Polsku ohledně několika projektů, které potřeboval řešit. Gotec Group hledal spolehlivého dodavatele, který dokáže pokrýt víc oblastí najednou a zároveň poskytuje i IT poradenství. Díky širokému portfoliu našich služeb a řešení jsme byli schopni tyto potřeby naplnit a jednotlivé části konzultovat. Zároveň máme velmi podobné geografické pokrytí poboček, což rovněž přispělo k tomu, že si nás zákazník nakonec vybral pro spolupráci. 

Z pohledu infrastruktury jde o jednoho z prvních zákazníků, kteří migrují do cloudu většinu své infrastruktury. 

Průběh projektu

Migrace do cloudového prostředí probíhala v několika fázích. Jako pilotní pobočku, která měla projít kompletní migrací, vybral zákazník centrálu společnosti, která se nachází v německém městě Wülfrath. Jako další následovala pobočka v USA a v Číně. 

Samotné migraci německé centrály předcházel audit interního IT prostředí, v rámci kterého byly zesumarizovány jednotlivé prvky infrastruktury, procesy pro zálohování, havarijní plán (disaster recovery), síťová infrastruktura, monitoring, aplikace, databáze, bezpečnostní systémy a stávající cloudová řešení. Pokračovalo se komplexní analýzou zákaznického IT prostředí a jeho připraveností na přechod do cloudu.  

Na základě zjištěných informací byl vypracován design řešení a podrobný plán migrace do AZURE cloudového prostředí. Po zajištění přípravné fáze týkající se současně využívané infrastruktury se přistoupilo k samotné migraci.  

Velmi podobný postup byl aplikován i při migraci IT prostředí americké pobočky. Zajímavostí projektu, který se týkal čínské pobočky, bylo vytvoření Microsoft Azure, které je izolováno od ostatní infrastruktury Microsoft Azure. 

Všechny úkony přípravné fáze, jakož i samotné migrace byly prováděny na dálku. 

Projekt migrace IT prostředí do cloudu byl zajímavý také tím, že sdružoval know-how z několika našich IT oddělení. Společným úsilím našich kolegů z oddělení infrastruktury (servery, Active Directory, synchronizace lokálních řešení do cloudu), bezpečnosti (Fortinet Firewall, VPN přístup, management přístupů), networkingu (segmentování celé infrastruktury a komunikace), outsourcingu a divize „smart solution“ jsme se dopracovali k úspěšnému výsledku a spokojenosti našeho klienta. 

V rámci bezpečnostních řešení pro Azure cloud jsme zákazníkovi nabídli také možnost klasifikovat a chránit všechny dokumenty a e-maily prostřednictvím využívání štítků na obsah. Kromě samotné migrace pomáháme společnosti Gotec Group také při vývoji jejich vlastních ERP aplikací. 

Výsledky a přínosy

zjednodušení správy infrastruktury

lepší přehled o využívaných prostředcích

zvýšení bezpečnosti

možnost využívat moderní služby

Profil zákazníka

Společnost Gotec Group je přední světový specialista na povrchovou úpravu automobilových dílů a aplikaci adhezních látek na gumovo-kovové či plastové části. Je důležitým partnerem pro mezinárodní automobilový průmysl. V současnosti má 17 poboček ve 12 různých zemích v Evropě, Americe a Asii. Centrála sídlí v německém Wülfrathu. 

POUŽITÉ TECHNOLOGIE

IaaS Microsoft Azure
IaaS Microsoft Azure China
Fortinet Firewall v Microsoft Azure

Mezinárodní strojírenské firmě HD Hyundai Infracore Europe přibyla skladová hala se špičkovou síťovou infrastrukturou

Mezinárodní strojírenské firmě HD Hyundai Infracore Europe přibyla skladová hala se špičkovou síťovou infrastrukturou

Network
Výroba

„Chtěl bych společnosti Soitron poděkovat za skvělou profesionální a hlavně úspěšnou spolupráci v rámci projektu v Belgii ve městě Boom. V dané lokalitě máme nový sklad, ve kterém bylo nutno provést mnoho různých prací, mezi které patřilo zavedení a zprovoznění interní sítě, návrh infrastruktury či dodávka hardwaru. Komunikace se Soitron IT odborníky byla profesionální, rychlá a přátelská. Celý projekt měli dobře promyšlený a připravený. Veškerou požadovanou práci úspěšně dokončili a byli ochotni pomoci i s věcmi nad rámec jejich povinností, čehož si velmi vážím.“ 

Milan Paták, IT Operation Specialist 

Výchozí situace

Evropská pobočka HD Hyundai Infracore Europe s.r.o. zastřešovala výstavbu nové skladové haly v Belgii ve městě Boom. V rámci projektu hledala spolehlivého IT partnera na dodání síťové infrastruktury. Ve výběrovém řízení se nám podařilo uspět, díky čemuž jsme pomohli vybudovat halu na „zelené louce“. Zákazníkovi jsme poskytli naše technologické i konzultační služby.

Průběh projektu

Na začátku projektu jsme vypracovali design a návrh síťové infrastruktury. Jelikož máme bohaté zkušenosti s obdobnými projekty, uměli jsme zákazníkovi doporučit nejoptimálnější instalování switchů, přístupových bodů (AP) či kabeláže. Instalační plán zahrnoval velmi podrobný popis rozmístění komponentů v hale o velikosti přibližně 25 000 metrů čtverečních.

Pro co nejlepší pokrytí Wi-Fi signálu jsme navrhli ve skladových prostorech nainstalovat AP se směrovými anténami, které se využívají pro specifické účely pokrytí úzkých prostor mezi vysokými regály. Standardní AP jsme doporučili do otevřených prostor, jako jsou kanceláře. Stejně zodpovědně jsme postupovali i při výběru switchů, které pokryly 2 serverovny a celý sklad.

Integrovali jsme i jejich automatizovaný skladový systém Kardex Shuttle do skladových prostor přes síťovou infrastrukturu. Vypracovali jsme také IP plán a segmentaci sítě dle požadavků zákazníka. Zákazníkovi jsme dodali nejen infrastrukturu, ale také koncová zařízení. Skladovou halu jsme vybavili čtečkami čárových kódů a kanceláře zase notebooky.

V rámci tohoto mezinárodního projektu jsme spolupracovali i s dalšími subdodavateli. Komunikovali jsme s belgickou kabelážní firmou, s telekomunikační společností AT&T jako dodavatelem MPLS služby. V rámci konzultací jsme zákazníkovi pomohli také s výběrem řešení od internetového poskytovatele v Belgii.

Výsledky a přínosy

návrh spolehlivé síťové infrastruktury

pomoc při vybudování nové skladové haly

dodání vhodného hardwaru

poskytnutí technologických a konzultačních služeb

Profil zákazníka

Společnost HD Hyundai Infracore Europe s.r.o. je součástí globální strojírenské značky HD Hyundai Infracore. Mateřská společnost sídlí v Koreji. Za mnoho let svého působení si vybudovala silnou pozici ve všech obchodních oblastech, ve kterých se specializuje. Jde například o výrobu stavebních zařízení, motorů, příslušenství či užitkových zařízení. Tato mezinárodní společnost má síť poboček a skladů po celém světě.

Použité technologie

Cisco technologie, server HPE, čtečky čárových kódů Zebra, notebooky Dell

Výrobní továrna Brovedani Slovakia získala novou infrastrukturu

Výrobní továrna Brovedani Slovakia získala novou infrastrukturu

Network
Výroba

Závod Brovedani Slovakia prochází důležitou digitální transformací, která zahrnuje všechny výrobní procesy a celou strukturu. Právě proto jsme potřebovali aktualizovat naši infrastrukturu a začlenit digitální technologie do všech našich procesů, abychom projekty implementovali bezpečně a se správným výkonem. Soitron jako náš profesionální partner nás provedl všemi fázemi projektu s lehkostí a přesností. Díky SLA Gold má Soitron i nadále vše pod kontrolou na denní bázi. 

Edoardo Mascherin, Lean Manufacturing & Industry 4.0 manager 

Výchozí situace

Společnosti Brovedani Slovakia jsme pomohli vybudovat novou virtualizační infrastrukturu, která zajišťuje provoz všech systémů výrobní firmy. Jelikož původní systémy byly již zastaralé, jak po stránce hardwaru, tak softwaru, bylo nutné je vyměnit za novější řešení. Modernizaci přinesla kompletní výměna hardwarových i softwarových komponent virtualizační platformy.

Průběh projektu

Během presales fáze jsme zákazníkovi představili navrhované řešení a přiblížili jeho výhody. Celý proces provázely odborné konzultace, v rámci kterých jsme krok za krokem probrali kompletní implementaci. Hlavní výzvou pro nás byla realizační část – důležité komponenty nového řešení měly totiž po implementaci běžet na jednom z původních serverů a zároveň byl tento server do poslední chvíle používán k provozu produkčních aplikací.

Navíc jsme nemohli ohrozit výrobu, která probíhala 24×7. Náš tým úspěšně zrealizoval výměnu bez výpadků.Součástí projektu bylo i částečné rozšíření síťové infrastruktury. Na tento projekt navazoval hned další, a to zálohování nového virtuálního prostředí.

Výsledky a přínosy

modernější a spolehlivější řešení

efektivnější provoz systémů

Gold SLA smlouva

Profil zákazníka

Brovedani Slovakia s.r.o. patří do skupiny Brovedani Group SpA se sídlem v Itálii. Na Slovensku se zabývá masovou výrobou kovových mikro komponentů pro automobilový průmysl. Je jedním z nejvýznamnějších zaměstnavatelů v okolí Galanty.

Použité technologie

Servery HPE ProLiant, virtualizační platforma VMware vSphere, řešení VSAN od VMware

Firewally Palo Alto Networks chrání IT a OT síť ve výrobní společnosti

Firewally Palo Alto Networks chrání IT a OT síť ve výrobní společnosti

Kybernetická bezpečnost
Network
Výroba

Nasazení nového řešení proběhlo i díky odbornosti a zkušenostem našich techniků rychle, bez problémů a neovlivnilo běžný provoz výroby, který je 24/7. 

Soitron tým 

Výchozí situace

Slovenská výrobní společnost s 1 500 zaměstnanci, která je součástí mezinárodní skupiny, hledala vhodné firewallové řešení. Při výběru bylo podstatné to, aby splňovalo množství next-gen funkcionalit. Původní řešení bylo totiž již zastaralé a nereflektovalo aktuální požadavky. Zákazník požadoval vizibilitu na úrovni aplikací a vyšší úroveň bezpečnosti.

Průběh projektu

Nové technologické řešení jsme navrhli na bázi firewallů od Palo Alto Networks. Zákazníkovi jsme dodali momentální jednotku na trhu, co se týče bezpečnosti spojené s firewally. Mezi hlavní požadavky zákazníka patřilo i to, aby IT a OT síť (tj. síťové prostředí řízení technologických prvků průmyslové výroby) měly oddělené firewally pro zajištění vzájemného oddělení těchto sítí.

Tím bylo možné dosáhnout ještě vyšší úrovně bezpečnosti vůči případným kybernetickým hrozbám a mít odolnější prostředí vůči případným výpadkům. Výzvou bylo vyhnout se možnému narušení výrobních procesů.

Výsledky a přínosy

vysoká úroveň bezpečnosti

větší vizibilita na úrovni aplikací

odolnější prostředí vůči případným kybernetickým rizikům

výměna tradičních firewallů za firewally nové generace

Použité technologie

Firewall Palo Alto Networks

Remoska zahajuje revoluci ve výrobě díky moderním IT systémům

Remoska zahajuje revoluci ve výrobě díky moderním IT systémům od Soitronu

Kybernetická bezpečnost
Network
Výroba

Naší vizí bylo vybudovat závod s prvotřídními průmyslovými technologiemi pro automatizaci, který bude plně digitalizovaný a silně zabezpečený, jak proti kybernetickým hrozbám, tak i proti případným technologickým výpadkům, které by mohly narušit plynulost výroby. 

Petr Vaněček, CEO a jednatel 

Výchozí situace

Tradiční česká značka Remoska potřebovala vybudovat nový závod na zelené louce, aby rozšířila kapacitu a udržela si konkurenceschopnost. Vedení společnosti chtělo v nové továrně využít nejmodernější technologie pro průmyslovou automatizaci, robotizaci a digitalizaci. Remoska se rozhodla vybrat výběrovým řízením technologického partnera pro architektonický návrh, řízení projektu a implementaci informačních, komunikačních a softwarových technologií. Klíčovým požadavkem bylo také silné zabezpečení.

Průběh projektu

Odborníci ze Soitronu navrhli moderní a bezpečnou technologickou architekturu, která umožnila udržet finanční náklady pod kontrolou, například díky virtualizaci a využití stávajících serverů, ale také integraci služeb SaaS (Software as a Service) jako je Microsoft 365.

Digitalizace zahrnovala vybudování síťové komunikační infrastruktury, vznik lokálního datového centra s integrací do cloudu, zavedení energetického monitoringu (IoT), zabezpečení proti kybernetickým incidentům, implementaci IP telefonie, koordinaci a integraci systémů, jako jsou ERP, MES (Manufacturing Execution System), řízení skladu, docházky atd.

Výsledky a přínosy

zvýšení konkurenceschopnosti, zachování výroby v Evropě

zlepšení procesů a plánování, zefektivnění výroby

vysoká bezpečnost, minimum výpadků nebo odstávek

optimalizace spotřeby energie

odpovědnost za integraci a sladění všech technologií nesl Soitron

Profil zákazníka

Remoska s.r.o. je tradiční český výrobce kvalitního kuchyňského nádobí s více než 65-letou tradicí. Svou první pečící mísu ručně smontovali již v roce 1957. Postupem času se výroba rozrostla o novou řadu hrnců, pánví, kuchyňského doplňků, nerezového nádobí a elektrospotřebičů. Dnes je Remoska renomovaná značka, která nabízí nové trendy moderního vaření. V Kopřivnici vybudovali nový výrobní závod se špičkovou technologii. Vznikla také nová divize společnosti – EFC Design, zabývající se OEM výrobou. V profesionálně vybaveném kulinářském centru pořádají vlastní školy vaření. V podniku panuje rodinná atmosféra, kde láska k vaření spojuje vesměs všechny zaměstnance.

Použité technologie

Cisco HyperFlex, Cisco UCS, HyperFlex Data Platform, Cisco ISE, VMware vSphere, Microsoft 365, Azure AD Premium, LoRaWAN

Logmanager zjednodušuje správu IT systémů ve společnosti Inventec

Logmanager zjednodušuje správu IT systémů ve společnosti Inventec

Kybernetická bezpečnost
Výroba

Logmanager byl první produkt založený na SIEM, který jsme v naší společnosti implementovali. Díky Soitronu byla implementace jednoduchá a zohlednila všechny naše požadavky. Byli jsme velmi spokojeni. 

Jiří Tomaštík, vedoucí inženýra IT sítě  

Výchozí situace

Firma Inventec hledala řešení, jež by jim pomohlo splnit požadavky vyplývající ze Zákona o kybernetické bezpečnosti (ZKB). Podařilo se to díky produktu Logmanager, ten pomáhá všem povinným subjektům především s dodržováním povinností vyplývajících z požadavků ZKB. 

Průběh projektu

Na začátku projektu proběhla konzultace, v rámci které jsme se zákazníkem vyspecifikovali seznam zařízení, z nichž se budou sbírat logy. Jako další krok jsme tyto logy klasifikovali a pro zařízení, která nebyla Logmanagerem nativně podporována, jsme vytvořili parser (tj. program, který z celého logu vybírá zajímavé části a ukládá je pod specifickým názvem do databáze). Díky takto normalizovaným datům jsme uměli vytvořit pohledy na zajímavé logy. Pro specifické situace, co by mohly nastat, jsme na míru vytvořili e-mailová upozornění. 

Díky této platformě lze zjistit problémy nebo zranitelnosti v síti a reagovat na ně mnohem dříve. Notifikace zase mohou upozornit na to, že se někdo neoprávněně snaží přihlásit do klíčového serveru.

Produkt Logmanager jsme zákazníkovi nasadili do dvou datacenter. Projekt pokračuje nasazením dalšího kusu do OT prostředí, kde se bude zaměřovat na sběr dat z výroby.

Výsledky a přínosy

jednodušší správa IT systémů

komplexní pohled na stav všech částí sítě

upozorňování na incidenty a pokročilý reporting

intuitivní uživatelské rozhraní

plnění legislativních požadavků vyplývajících ze Zákona o kybernetické bezpečnosti

Profil zákazníka

Inventec (Czech) s.r.o. je součástí Inventec Corporation se sídlem v Taiwanu. Inventec Corporation se zabývá výrobou a vývojem produktů elektroniky a informačních technologií. Společnost má výrobní areály a inovační centra ve více státech. Provoz v České republice se věnuje výrobě počítačových serverů.

Použité technologie

Logmanager byl vyvinut jako systém pro centralizovanou správu logů, poskytující snadné zobrazení všech strojově generovaných dat v organizaci. V prvním kroku Logmanager shromažďuje, unifikuje a dlouhodobě uchovává protokoly událostí a záznamy o událostech z aktivních síťových prvků, bezpečnostních zařízení, operačních systémů a aplikačního softwaru. Následně v téměř reálném čase ukládá shromážděná data do dobře definované výkonné databáze, ke které mohou IT bezpečnostní specialisté přistupovat prostřednictvím předdefinovaných řídících panelů a strukturovaného i fulltextového vyhledávání s grafickým zobrazením výsledků. Logmanager také poskytuje základní SIEM funkce, jako jsou upozornění s limity a jednoduché korelace.

Průmyslové IoT řešení umožňuje společnosti LINET předcházet haváriím a odstavení výroby

Průmyslové IoT řešení umožňuje společnosti LINET předcházet haváriím a odstavení výroby

IoT
Výroba
LINET je předním evropským výrobcem nemocničních a pečovatelských lůžek. Občas se potýká s výpadky v transportní cestě abraziva, které jsou způsobeny poruchou motorů, ložisek, nebo zaseknutím železného dílu, který se uvolnil ze závěsu. Nasazením senzorů na hřídele a ložiska pro měření teploty a otáček Soitron eliminoval poškození zařízení.
Případová studie byla publikována 30.11.2022

Požadavky

  • Zabránění odstavení výroby a poškození tryskacího stroje
  • Předcházení zasypávání tryskacího stroje abrazivem
  • Ušetření servisních nákladů
  • Prodloužení životnosti a zachování investic do výrobních strojů
  • Vytvoření jednoduchého, ale plně funkčního systému pro vypínání stroje při indikaci poruchy

ŘEŠENÍ

  • Nasazení senzorů na hřídele a ložiska pro měření teploty a otáček
  • Design a nasazení analytického softwaru
  • Konfigurace vypínací sekvence stroje

Výsledky a přínosy

Automatické zastavení stroje při identifikaci poruchy transportního systému abraziva.

Zkrácení doby opravy.

Predikce pravděpodobné poruchy ložiska.

Eliminace poškození zařízení.

Nová centrála se bez špičkové síťové konektivity neobejde

Nová centrála Doosan Bobcat EMEA se bez špičkové síťové konektivity neobejde

Network
Výroba
Největší světový výrobce kompaktních nakladačů a bagrů Doosan Bobcat patří ke stálicím světového průmyslu. V Dobříši postavil postupně unikátní kampus, kde se na jednom místě nachází nejen výrobní závod, vývojové inovační centrum a školicí středisko pro dealery (Bobcat Institute), ale nově také centrála pro celý EMEA region. Přesunutí EMEA centrály z belgického Waterloo do Dobříše v České republice proběhlo v roce 2017 a bylo jedním z nejvýznamnějších milníků historie firmy. A Soitron mohl být při tom.
Případová studie byla publikována 11.08.2021

Požadavky

  • Navrhnout a zavést síťovou LAN infrastrukturu v nově budované centrále.
  • Propojit centrálu se stávajícími budovami.
  • Vybudovat Wi-Fi konektivitu pro celý areál.
  • Vybavit 26 konferenční místnosti a auditorium v nové centrále špičkovou audio-video technikou a rezervačním systémem.

ŘEŠENÍ

  • Propojení nové centrály 10 GB optickými trasami.
  • Návrh a implementace LAN infrastruktury postavené na technologiích Cisco se 720 gigabitovými porty s podporou PoE.
  • Pokrytí budovy i celého areálu Wi-Fi signálem.
  • Nasazení softwaru Cisco Prime Infrastructure pro efektivnější management infrastruktury.

Výsledky a přínosy

Vybavení centrály moderní, rychlou a spolehlivou síťovou konektivitou.

Reprezentativní zasedací místnosti.

Zjednodušený management sítě.

Vytvoření infrastruktury nezbytné pro zajištění telekonferencí a vysokou produktivitu lidí při každodenní práci.

Jak internet věcí pomáhá zemědělcům farmařit?

JAK INTERNET VĚCÍ POMÁHÁ ZEMĚDĚLCŮM FARMAŘIT?

IoT
Výroba
Internet věcí (IoT) se neustále rozšiřuje a nevyhýbá se ani oblasti zemědělství. Ukázkovým příkladem je Agrodružstvo Miroslav na Moravě. Soitron na farmě vybudoval privátní IoT síť, která je založená na chytrých senzorech. Díky nim můžou farmáři přehledně monitorovat náklady na spotřebu vody a elektřiny v jednotlivých stájích.
Případová studie byla publikována 03.02.2021

IoT a farmě

Požadavky

  • Odhalení příčin vysokých nákladů na chlazení mléka
  • Zjištění, kolik reálně stojí výroba a kde by mohlo družstvo ušetřit
  • Úspora provozních nákladů, které se promítají do ceny 1 l mléka nebo 1 kg masa

Řešení

  • IoT řešení na efektivní řízení produkce
  • Senzory na optimalizaci spotřeby elektrické energie
  • Nasazení senzorů – bez potřeby budování nové kabeláže
  • Sběr, monitoring a vyhodnocování dat

Výsledky a přínosy

Optimalizace spotřeby během produkce mléka a masa.

Snížení nákladů na chlazení mléka – úprava spotřeby elektřiny, vody, plynu a tepla, úprava větrání a svícení v kravínech.

Odstranění rizika překročení maximálního odběru elektřiny.

Chytré průmyslové vozíky potřebují spolehlivou komunikační síť

CHYTRÉ PRŮMYSLOVÉ VOZÍKY POTŘEBUJÍ SPOLEHLIVOU KOMUNIKAČNÍ SÍŤ

Network
Výroba
Co všechno je důležité pro efektivní fungování průmy- slového podniku bez zbytečných prostojů? Řada manažerů by za nezbytné předpoklady určitě označila spolehlivé stroje, včasnou dodávku surovin a energií a zajištění pracovní síly. Málokdo by ale vyzdvihl komunikační systém na přepravu palet se zbožím z automatické balicí linky do skladu. Příklad společnosti Mondi SCP, která v Ružomberku vyrábí papír a celulózu, však ukazuje, jak významné jsou v současnosti komunikační technologie nejen v každodenním životě, ale i ve výrobních podnicích.
Případová studie byla publikována 09.12.2019

požadavky

  • Nahrazení stárnoucího komunikačního systému pro automatický sklad hotové výroby inovativnější technologií.
  • Eliminace prostojů ve výrobním procesu.
  • Zvýšení dostupnosti a stability systému na přepravu palet.
  • Dodržení nejvyšších kvalitativních a bezpečnostních kritérií.
  • Zefektivnění a zjednodušení problematické údržby vozíků.

Řešení

  • Návrh nového komunikačního systému založeného na WiFi řešení.
  • Změna komunikačního protokolu z ProfiBus na ProfiNet.
  • Bezpečnostní a šifrovací protokol.
  • PRP (Parallel Redundancy Protocol) ve wireless prostředí.
  • Wireless Access Pointy integrovatelné do stávajícího wireless prostředí.
  • Síťové komponenty Cisco pro průmyslové prostředí.

výsledky a přínosy

Eliminace ztrát ve výrobním procesu. Zvýšení spolehlivosti komunikačního systému.

Bezvýpadkový průchod celou wireless sítí. Redundantní řešení v případě selhání některé komponenty.

Zabezpečená a šifrovaná wireless komunikace. Účinná systémová diagnostika.

Soitron security sensor dal ZKW Slovakia obraz o bezpečnosti firemního IT

SOITRON SECURITY SENSOR DAL ZKW SLOVAKIA OBRAZ O BEZPEČNOSTI FIREMNÍHO IT

Kybernetická bezpečnost
Výroba
Průmyslové podniky obecně nepatří k průkopníkům zavádění technologií pro počítačovou bezpečnost, protože cyklus obnovy technologií je násobně pomalejší a finančně náročnější vůči IT. Přední dodavatel světelných systémů a elektroniky v oblasti automotive, společnost ZKW Slovakia s.r.o., se však řadí mezi světlé výjimky.
Případová studie byla publikována 07.01.2019

Požadavky

  • Získat kontinuální obraz o bezpečnosti sítě a firemních ICT zdrojích.
  • Prokázat klíčovým odběratelům odolnost vůči kybernetickým hrozbám a schopnost chránit data.
  • Zvýšit bezpečnost technologické infrastruktury.

Řešení

  • Penetrační testy a nasazení řešení Soitron Security Sensor, který v sobě integruje několik bezpečnostních technologií od různých dodavatelů, například FlowMon, Cisco a Fortinet.
  • Audit na základě monitoringu sítě zákazníka a sesbíraných dat.
  • Závěrečná zpráva o aktuálním stavu zabezpečení IT a doporučení pro zlepšení.

Výsledky

Identifikace nedostatků, na které by zákazník bez nasazení pokročilých technologií nepřišel.

Posílení bezpečnosti IT ve společnosti ZKW Slovakia s.r.o.

Možnost otestovat několik špičkových bezpečnostních technologií od různých dodavatelů v jednom balíčku.

Zlepšení přehledu o stavu a provozu podnikové sítě, včetně upozornění na anomálie, díky čemuž dokáže firma včas identifikovat potenciální hrozby i případné problémy s výkonností.

Služba aktivního sledování výrazně zefektivnila provoz společnosti OMS

SLUŽBA AKTIVNÍHO SLEDOVÁNÍ VÝRAZNĚ zefektivnila PROVOZ SPOLEČNOSTI OMS

Network
Výroba
Společnost OMS se rozhodla využít všech výhod aktivního monitoringu, díky kterému dokáží vyřešit otázky týkající se stavu IT infrastruktury jako celku, vytíženosti jednotlivých komponent i používaných aplikací. Správně nastavenými procesy se ušetřil čas a omezily se výpadky výroby. Nové monitorovací řešení s sebou přineslo také ušetření finančních prostředků.
Případová studie byla publikována 15.10.2017

Požadavky klienta

  • Vytvořit koncept moderní monitorovací služby za účelem minimalizace negativních dopadů a neočekávaných událostí na provoz
  • Upozornit na specifické události a hlídat výchozí parametry
  • Předcházet a eliminovat výpadky podnikové infrastruktury
  • Zajistit plynulou kontinuitu provozu
  • Ulehčit IT oddělení od pracné údržby

Naše řešení

  • Kompletní migrace na novou službu monitoringu
  • Přenesení kompetencí na dodavatele služby
  • Vývoj doplňkové funkcionality na základě požadavku
  • Využití certifikovaných pracovníků na straně dodavatele služby
  • Snížení hardwarových nároků na monitorovací infrastrukturu

Výsledek

Moderní monitorovací služba, která dokáže pružně reagovat na neustálé změny v IT infrastruktuře.

Zautomatizování jednotlivých úkonů bez nutnosti zásahu administrativních pracovníků, kteří se tak mohou věnovat jiným pracovním činnostem.

Eliminace výpadků hardwarových zařízení, které by mohly potenciálně ohrozit nebo úplně pozastavit výrobní proces společnosti.

Automatické přiřazení vzniklého incidentu správnému týmu, který zajistí jeho zpracování a řešení.

IVAN KOLLÁR

Senior Monitoring Consultant (Soitron, s.r.o.)

Služba monitoringu je schopna aktivně sledovat vybrané části infrastruktury (např switche, routery, servery apod.) s přihlédnutím k výchozímu nastavení a sledovaným parametrům.