O STORNO se už nemusí starat pracovníci zákaznického centra

Automatizace
Obchod a služby
Kontaktní centra e-shopů patří k nejvytíženějším oddělením. Při analýze jejich činností společnosti často přicházejí na to, že se hodně zákaznických požadavků opakuje a jsou časově i finančně náročné. Stejné to bylo i u našeho zákazníka, který provozuje jeden z největších e-shopů na českém a slovenském trhu. Společnost chtěla ulehčit zaměstnancům svého kontaktního centra od repetitivních úkolů a zároveň snížit náklady na kontaktní centrum.
Případová studie byla publikována 10.03.2021

Požadavky

  • Zautomatizovat vyřizování požadavků na plné nebo částečné STORNO od zákazníků a snížit náklady
  • Zrychlit vracení peněz zákazníkům na základě vyřízených požadavků na STORNO a zvýšit spokojenost zákazníků
  • Zjednodušit proces přijímání a vyřizování požadavků na STORNO
  • Zkrátit dobu vyřizování požadavků na STORNO od zákazníků, především během hlavní sezóny
  • Snížit chybovost lidí
  • Vyzkoušet fungování automatizace před jejím případným využitím v dalších službách kontaktního centra

ŘEŠENÍ

  • Zaznamenání a popis procesů při přebírání a vyřizování ticketů od zákazníků
  • Audit a zpracování procesní mapy
  • Zmapování infrastruktury zákazníka
  • Návrh automatizovaného softwarového řešení (RPA)
  • Design řešení, testování, pilotní provoz, optimalizace a ostrý start

VÝSLEDKY A PŘÍNOSY

Úspora nákladů (řádově stovek tisíc korun nebo víc) za zbytečnou přepravu stornovaného zboží.

Méně chyb při vyřizování zákaznických požadavků.

Spokojenější zákazníci, kteří se mnohem rychleji dostanou ke svým penězům a mají požadavky vyřízené dřív i v sezónních špičkách.

Zaměstnanci neztrácejí čas mechanickými činnostmi a můžou se věnovat smysluplnějším věcem.

Zákaznické požadavky dnes vyřizují už dva roboti na různých komunikačních kanálech.