ÚSPĚŠNÁ MIGRACE PROPRIETÁRNÍHO MONITOROVACÍHO ŘEŠENÍ NA DOHLEDOVOU SLUŽBU

Network
Jiné
V Soitronu jsme se před několika měsíci ocitli na křižovatce, kdy bylo potřeba udělat důležité rozhodnutí. Provozovat vlastní proprietární řešení nebo jít cestou monitoringu jako služby. První možnost představovala finančně náročnější a zároveň složitější přístup, přičemž bylo třeba počítat se zabezpečením certifikovaných specialistů a s náklady v podobě licenčních poplatků. Druhá alternativa však s sebou přinesla velké množství výhod.
Případová studie byla publikována 24.12.2017

STAV PŘED MIGRACÍ

  • Nákladný enterprise systém založený na licencích per server, per aplikace
  • Povinnost platby za servisní kontrakt během celého období
  • Nejasný model licencování a s tím spojené vysoké náklady
  • Poplatky za extra rozšíření a nové moduly
  • Nutnost zaměstnávání trénovaných a certifikovaných lidí

STAV PO MIGRACI

  • Jasný systém, bez poplatků za licence na server, per aplikace
  • Výrazné ponížení celkových nákladů
  • OpenSource software
  • Volně dostupná extra rozšíření a moduly
  • Zvýšená míra flexibility, škálovatelnosti a dostupnosti

Výsledek

Přehledný a fixní cenový model na celé dohodnuté období.

Flexibilita v modifikaci řešení, bez návaznosti na vývojový cyklus.

SLA s parametry na míru. Service Desk a incident management v rámci SLA.

Platba jen za skutečně využité služby.

IVAN KOLLÁR

Senior Monitoring Consultant (Soitron, s.r.o.)

Díky novému řešení, které bylo modifikované na základě našich požadavků a potřeb, se nám podařilo snížit operativní náklady o 80%. Migrace na novou infrastrukturu trvala 3 měsíce a proběhla bez problémů a jakýchkoliv výpadků našich služeb.